S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení.

Kontakty

E-shop: www.cyklotrip.sk
Trenčín 91101
tel: +421 948 140 825
Pondelok - Piatok 11:00-17:00
Sobota - 10:00-13:00

Najpredávanejšie

naša cena 79,00 €
skladom
naša cena 97,00 €
skladom

Tovar v akcii:

naša cena 60,00 €
skladom
naša cena 20,00 €
skladom

Blog
informácie, články, popisy

Cyklotašky Ortlieb

Materiály:

Ortlieb používa na výrobu svojich tašiek veľa materiálov, ale dva z nich sú úplne zásadné a najčastejšie používané. Ide o PD620 s PVC záterom, používaným napr. Pre tašky Back-Roller Classic a City, a PS36C bez záteru (teda ekologický a ľahší), používaný pri variante Plus. Oba sú extrémne odolné aj za nízkych teplôt, sú spájané 3D zváraním a ich vodeodolnosť je 100 000 mm vodného stĺpca.

 

Vodotesnosť:

Vodeodolnosť výrobkov Ortlieb je testovaná podľa štandardu IP, ktorý je dnes asi jedinou uznávanou klasifikáciou pre hodnotenie outdorového vybavenia. Záleží však na tom, ako brašne zatvoríte. Rolovacie uzávery cyklo a turistických brašní musia byť aspoň 3-4x zatočené, dry bagy potom 5-6x. Len tak dosiahnete maximálnu vodotesnosť. 

Upevnenie:

Všetky brašne, ktoré sa upevňujú na nosič majú, jeden z troch systémov, a to buď najjednoduchší QL1, užívateľsky prívetivejší QL2.1, alebo do mesta vhodný QL3.1. Všetky vynikajú predovšetkým faktom, že ich raz nastavíte na svoj nosič a potom už stačí len brašňu nasadiť. Háčiky sa samy otvoria, keď brašňu zdvihnete za ucho, a opäť sa uzavrú, keď ucho pustíte. QL2.1 je nastaviteľný aj bez náradia a QL3.1 je zozadu brašne úplne plochý, takže je brašňu možné používať ako tašku cez rameno, bez toho aby háčiky prekážali.

 

Prepojenie Rack-Packu (spacáková taška) a Back-Roller (bočných tašiek):

Jednoduchý a veľmi funkčný systém štyroch popruhov dáva cyklistovi možnosť spojiť hornú brašňu Rack-Pack, s bočnými taškami Back-Roller či Sport-Roller. Tým vznikne krásny kompletný set tašiek na zadnom či prednom nosiči. Odporúčame zhliadnuť video na našom webe. Prepojenie funguje u verzií Classic, Plus, Design a PRO a nie je možné u verzie City.

 

Reflexné plochy:

Cyklistické tašky Ortlieb, hlavne potom Back-Rollery a Sport-Rollery, sú jednoducho rozpoznateľné vďaka špecifickému tvaru veľkých reflexných plôch. Ale i ostatné brašne a vaky, ak sa používajú niekde v prevádzke, sú doplnené o veľké reflexné plochy rôznych tvarov. Úplnou novinkou od Ortlieb je potom sada tašiek High Visibility, ktorá má priamo v látke zakomponovanú reflexnú niť, takže celé brašne je pri osvetlení vidieť.

Vodotesné brašne ORTLIEB Sport-Roller, Back-Roller a ďalšie
Back-Rollery sú základnými cyklistickými taškami od Ortlieb. Ich prednosťou je predovšetkým veľká univerzálnosť a odolnosť podporená nemeckou kvalitou a päťročnou zárukou. Tieto tašky sú úplnou klasikou medzi diaľkovými cyklistami. Profíci z odboru si cenia hlavne funkčné a odolné zavesenie tašiek na bicykel a tiež nízku váhu. A rovnaké je to aj pre Sport-Rollery.

Rozdiel v materiáloch a niektorých vybraných vlastnostiach je podobný aj u riadítkových brašní Ultimate či niektorých cyklo taškách do mesta.

Dalo by sa povedať, že tieto brašne už snáď niekoľko sto krát obišli svet a urazili stovky tisíc, ba možno milióny kilometrov po cestách i necestách, po pokojných rakúskych cyklotrasách, rovnako ako v púšti Atacama či v horách Himalájí. Tašky majú rolovacie uzáver, ktorý zabezpečuje ich úplnú vodotesnosť, ale zároveň umožňuje otvorenie či uzavretie brašne počas chvíľky. Samozrejmosťou sú veľké reflexné plochy.

E-Glow, ktorá bola špeciálne vyvinutá pre elektrobicykle, je žiarivým príkladom inovačných zručností firmy ORTLIEB. Podarilo sa im tak elegantne vyriešiť typický nešvár elektrobicyklov, ktorým na ráme často schádza priestor na fľašu s vodou. Taška E-Glow má po oboch stranách úchyty na pripevnenie bežných držiakov na fľaše, čím poskytuje pohodlný prístup k pitiu aj za jazdy. Môžete si tak so sebou vziať jednu či dve fľaše s objemom 750 ml a budete mať dostatok tekutín aj na dlhší výlet. S E-Glow navyše pôjdete bezpečnejšie, LED pásky s vysokou svietivosťou vpredu a po stranách zaisťujú, aby vás na ceste dobre zaregistrovali ako motoristi či chodci, tak ostatní cyklisti. Osvetlená je aj vnútorná časť tašky, aby ste sa v nej ľahko orientovali aj za tmy. Svetlo je napájané cez USB buď z displeja (musí podporovať "USB charging - nabíjanie" ) Alebo pomocou powerbanky popr. mobilného telefónu. Veko s vreckom má priehľadné okno, je vodotesné a umiestnené tak, aby bolo dobre viditeľné. Svoj mobil alebo GPS zažízení tak môžete dotykovo ovládať za akéhokoľvek počasia.

Taška má objem 7 litrov a ponúka dostatok miesta pre všetky nevyhnutnosti, ktoré treba mať pri jazde po ruke, napr. Slnečné okuliare, peňaženku, občerstvenie či pláštenku. zatváranie je magnetické, brašňu možno teda jednoducho otvárať a zatvárať jednou rukou .

  • odnímateľné LED pásiky
  • postranné úchyty na bežné držiaky na fľaše
  • 4 upevňovacie mechanizmy na riadidlá
  • nylonová tkanina bez PVC s PU záterom
  • odnímateľné ucho
  • stabilný
  • vnútorná výstuha a dno odolné proti prevráteniu
  • vonkajšie vrecko pre mnohostranné využitie s reflexnou plochou
  • vnútorné vrecko na zips
  • max. nosnosť: 5kg

Bikepacking

je outdoorové dobrodružstvo, ktoré začína tam, kde jazda na bicykli normálne končí. Na konci spevnených ciest.

Chceš sa v prírode cítiť ako doma a zároveň byť voľný ako vták? Neváhaj a vyskúšaj kombináciu horskej cyklistiky a prenocovanie pod šírym nebom. Všetko, čo k tomu potrebuješ, je poriadny Gravel, alebo rovno fat bike, túžba po dobrodružstve a ľahká batožina. S vodotesným bikepackingovým vybavením od firmy ORTLIEB,APIDURA,TOPEAK,BASAMA a iné môžeš okamžite vyraziť. Na dlhšie jednodňové výlety, na výpravu s jedným prenocovaním, alebo rovno na niekoľkodňové putovanie. S našimi beznosičovými taškami uložíš všetko potrebné kompaktne a úplne vodotesne. Väčšie vzdialenosti? Náročný terén? Žiadny problém! Vďaka nízkej celkovej hmotnosti si môžeš naplno užiť svoje športové bikepackingové dobrodružstvo.

Bikepackingová séria vodotesných brašní od nemeckého Ortlieb je celosvetovo aj u nás doma veľmi populárna a obľúbená vďaka svojej vodotesnosti, odolnosti a tiež stabilite za jazdy. V posledných mesiacoch je vďaka ohromnému nárastu dopytu takmer nedostupná, pretože ORTLIEB skrátka nestíha vyrábať. Ovšem objednávky v Azuba stále prijímame a postupne vykrývajú. Aj tak ORTLIEB pred nedávnom predstavil novinku v podobe tašky na prednú vidlicu Fork-Pack. Tá v portfóliu beznosičovek od tejto nemeckej firmy chýbala. Resp. jej chýbalo riešenie na prednú vidlicu, ktoré konkurencia spravidla rieši veľkým "košíkom", do ktorého sa následne strká vodotesný vak, tzv. dry-bag .

ORTLIEB ale k tomuto problému pristúpil odlišne a využil konštrukcii svojho osvedčeného Outer-Pocket , ktorý sa používa ako dodatočná vrecko na bočné vodotesné brašne, a doplnil ho o nový rýchloupínací systém Quick-Lock S. Celkovo sa tak jedná o vzhľadovo veľmi čisté riešenie a celkové použitie tašky je veľmi jednoduché a rýchle.

Systém upnutie Quick-Lock S je možné k prednú vidlicu pripevniť buď do tradičných návarok na košíky a alebo pripevniť pomocou oceľových pásikov. Použitie je tak možné aj na odpružených vidliciach. Taška má objem 3,2 litra a nosnosť 3 kg. To všetko pri hmotnosti len 275 g za celý set brašne s adaptérom.

Taška sa dá využiť nielen na prednú vidlicu, ale aj na iných zvislých miestach na bicykli. Uplatnenie by mohla nájsť aj u tradičných cykloturistov, ktorí by uvítali brašne na prednej nosič, ale majú odpruženú prednú vidlicu, ktorá možnosť montáže predného nosiča neumožňuje. Objem 2 x 3,2 litra síce v tomto prípade nie je nijako zázračný, ale mnohým by mohol na ťažké veci stačiť.



SON

Hlavnou dušou tejto značky je Wilfried Schmidt a spoločnosť sa správne volá "Wilfried Schmidt Maschinenbau". Son potom v skratke znamená "Schmidts Original Nabendynamo". V tejto malej nemeckej firme vznikajú tie najlepšia nábojová dynamá sveta. Nenájdete dynamo, ktoré by malo menší odpor a bolo kvalitnejším zdrojom elektrickej energie na bicykli. Tieto dynamá sú známa nielen medzi diaľkovými cyklistami a ľuďmi, ktorí každodenne jazdia na bicykli do práce, ale používa ich aj veľa bežných ľudí, ktorí sa nechcú starať, či zabudli, či nezabudli doma blikačky a či im fungujú batérie.

Ďalším špičkovým a rovnako kvalitným produktom tejto značky sú aj LED svetlá SON Edelux, ktoré vynikajú dokonale neuveriteľnou svietivosťou a úžasnou kvalitou spracovania.

Batoh Atrack

Prvý vodotesný batoh, ktorý sa otvára ako cestovná taška, ponúka novú úroveň pohodlia pre vonkajšie dobrodružstvo a krátke výlety! 
Každý, kto sa kedy potýkal s úlohou rýchlo vyhľadať konkrétnu vec v hlbinách batohu, bude milovať nový Atrack! Outdoorové batohy Atrack sa otvárajú ako kufor, čo značne zjednodušuje logistiku balenia tým, že poskytuje okamžitý prístup ku všetkým zabaleným veciam. Atrack môžete tiež položiť na prednú stranu, aby systém postroje zostal čistý a suchý.
Atrack vám ušetrí nepohodlné přehrabávání v hlbinách batohu. Nezáleží na tom, či sa stojíte v lejaku alebo budete musieť plávať cez rieku, vaša výbava zostane úplne suchá! Je to preto, že nylonový materiál bez PVC a zips TIZIP sú 100% vodotesné. Mimochodom, zips je umiestnený na strane, ktorá kontaktuje chrbát, čo tiež chráni pred krádežou v dave. 
Premyslený dizajn batohu vám poskytne maximálnu funkčnosť, keď sa vydáte na pešiu turistiku, cyklistiku, lyžiarsku turistiku, kanoistiku alebo vyrazíte na ďalšiu výzvu vo skvelej prírode. Atrack sa cíti aj v meste a verne vás sprevádza ako efektívna batoh pre krátke výlety. Atrack je dodávaný v troch veľkostiach, troch farbách a širokom sortimente príslušenstva, takže ho môžete rýchlo prispôsobiť každému dobrodružstvo. Vyberte si svoj Atrack a začnite svoj príbeh!

 

ĎALŠIE FUNKCIE: 
+ Nylonová tkanina odolná proti opotrebovaniu a trhaniu 
+ 4 vnútorné vrecká na zips 
+ nastaviteľný zadný panel pre rôzne výšky 
+ ergonomické ramenné popruhy 
+ široký, polstrovaný bedrový pás s bočnými vrecká na zips 
+ dve vonkajšie sieťové vrecká (napr. Pre fľaše na vodu) 
+ pásky na prednej strane umožňujú pripevniť ďalšie vybavenie 
+ 4 kompresné pásy 
+ hermetické tesnenie pre výstup z pitnej trubice 
WinnerWinner Magic Award of Outdoor Award 2019

5 ROKOV ZÁRUKA

Tern HSD

Chlapci z časopisu Cykloservis otestovali novinku tohto roku v podobe modelu kompaktného elektrobicykla Tern HSD. Pod rukami sa im objavila hneď tá najlepšia verzia s motorom Bosch Performance Line, remeňom a automatickou bezstupňovou prevodovkou Enviolo. Dva ich závery nás viac než zaujali a potvrdili naše nadšenie z tohto kola.

Toto je riešenie transportu pre tretie tisícročie, kedy sa človek nechce stláčať v aute v zápche, ale chce ísť komfortne po cykloceste, navyše s nákladom, ktorý by na bežnom bicykli nemal kam dať. Všetko uľahčuje spomínaná pozície ťažisko, ktorá je vďaka dvacítkovým kolesám typicky skládačkovská, avšak so stredovým motorom je jazda pocitovo ešte stabilnejšie. Keď sme nastavili posed na 188 cm vysokého jazdca, dozadu sklopené sedlová trubka a vyššie pozície riadidiel prekvapili šliapaním výrazne pred seba. Toto nie je o športovú pozíciu nohy na pedáli ako u espédéček, má to trochu bližšie k pohodlnému šliapania na plážovom cruiseru, čo vďaka širokým pedálom sa brúsnym povrchom a spolu so vzpriameným posedom len nahráva celkovému komfortu. Dozadu zahnutá riadidlá s ergonomickými gripy poskytujú maximum pohodlia, rovnako ako širší sedlo a odpružená sedlovka. 

Pohonu v podstate nie je čo vytknúť, je to veľmi príjemná alternatíva pre tých, ktorí nechcú nič riešiť a hodlajú si len užívať jazdu. So vztýčenou hlavou, pohodlným šliapaním bez veľkej námahy a hlavne s maximálne istým ovládaním kola. Vďaka nízkemu ťažisku sme mali pocit, že sedíme niekde hore a celá váha je hlboko dole pod nami, bezpečne nás držiac v rovnováhe. Náklon do zákruty, manévrovanie, vyššiu rýchlosť, tu všade je "háesdéčko" absolútne spoľahlivým sprievodcom, ktorý ako by podvozok kola doslova prikoval k vozovke v tom najlepšom zmysle slova.

Excelentné výsledky pre elektrobicykle GSD a HSD v testovaní podľa nemeckých bezpečnostných noriem pre nákladné kola 

Špecialisti na mestskú dopravu, spoločnosť Tern oznámila, že ich modely nákladných elektrobicyklov GSD a HSD sú medzi prvými, ktoré nielen splnili, ale dokonca predčili prísne požiadavky nových nemeckých testovacích noriem pre nákladné bicykle.

Aj napriek tomu, že sa nákladné kolesá teší veľkej obľube v Európe i vo svete, ešte nikdy predtým nebola zahrnutá do medzinárodných noriem, ako sú napr. Norma ISO 4210 upravujúce bezpečnostné požiadavky pre bicykle mestská, treková, horská, závodné a kolesá pre mládež, či norma EN 15194 určená pre elektrobicykle. Ovšem časy sa menia.  

Nová norma pre nákladné bicykle
Začiatkom tohto roka vošla do platnosti nová nemecká norma (DIN 79010: 2020-02 - Nákladné bicykle), ktorá ako prvá špecifikuje skúšobné metódy a bezpečnostné požiadavky pre bežné aj elektrická nákladné bicykle. Modely GSD a HSD požiadavky tejto normy vzhľadom k svojim hmotnostným limitom plne vyhoveli. 

Nová nemecká norma by tak mohla dať základ budúcej európskej norme EN, o ktorej v súčasnosti diskutuje technický výbor Európskeho výboru pre normalizáciu.
"Vídame veľa nákladných kolies, ktorá by celkom určite rozsiahlejšími testy neprešla, čo je celkom znepokojujúce" hovorí Marcus Schröder, riaditeľ EFBE Prüftechnik a jeden z hlavných autorov novej normy. "Jasne definované testovacie normy sú dôležité nielen preto, aby používatelia nemuseli mať obavy, keď na bicykli povezú svoje deti, ale aj preto, aby boli výrobcovia nútení dodržať určité základné bezpečnostné požiadavky. Sme radi, že spoločnosti ako Tern na nájdenie prípadných slabín vo svojich modeloch využívajú laboratórne skúšky. "

Skúška EFBE Tri-Test: Testovanie s pridanou hodnotou
Skúška EFBE Tri-Test pre nákladné kola sa opiera o novú nemeckú normu DIN 79010, avšak k definovanému skúšobnému procesu pridáva vlastné maximum a fázované skúšky zaťaženia. Tie overí, či je výrobok schopný zvládnuť mimoriadnej maximálne zaťaženie na hranici konštrukčného využitia a navyše zaručí, že jazda bude bezpečná aj v momentoch, kedy sa koleso dostane za hranice svojich možností, a že bezpečnosť cyklistov či spolujazdca nebude ohrozená ani keď bude preťažené.

Tri-Test pozostáva z 10 skúšok, počas ktorých sú rámy kolies testované v extrémnych podmienkach. Každý rám musí vyhovieť všetkým 10 skúškam, čo znamená, že akékoľvek poškodenie spôsobené počas jednej skúšky sa prenáša do ďalších. Každá skúška sa navyše robí sa zaťažením, ktoré je úmerne mnohonásobne vyššia vzhľadom k uvedenej hmotnostnej kapacite a geometriu daného kola. Pri testovaní modelu Tern GSD bolo u niektorých skúšok zaťaženie rámu a vidlice vyšší ako 300% hodnoty udávanej v európskej norme EN 14764 pre mestská / trekové bicykle.  

Modely GSD a HSD skúškou EFBE Tri-Test prešli s deklarovaným medzným zaťažením 200 kg a 170 kg (v uvedenom poradí). Obaja teda splnili, a dokonca predčili požiadavky stanovené nemeckou normou pre nákladné bicykle.

"Konštrukcia bicyklov sa neustále vyvíja. A keď k tomu človek pridá spolujazdca, náklad a elektromotor, do hry sa dostáva oveľa viac fyzikálnych faktorov, "hovorí kapitán tímu Tern, Josh Hon. "Je teda veľmi dôležité, aby aj bezpečnostné a testovacie normy išli s dobou a brali do úvahy aj nové typy bicyklov. Už niekoľkokrát sa nám stalo, že sme chceli testovať určitý komponentov, ale nemali sme možnosť sa oprieť o nejakú relevantný normu. Takže sme naozaj veľmi radi, že sme sa spojili s EFBE a spoločne vytvorili skúšobnú normu, prostredníctvom ktorej sme schopní zaručiť bezpečnosť našich zákazníkov. "    

Brooks England

Koža je prírodný materiál, ktorý Vám zaručí dlhodobý komfort, príjemný chladivý pocit v horúčavách, nezameniteľný štýl a dlhú životnosť. Toto sedlo sa počas niekoľkých prvých dní prispôsobí tvaru Vášho tela a udrží ho po celú dobu svojej životnosti. To je tajomstvo kvalitných kožených sediel Brooks.

Ako najlepšie "vysedieť" moje nové sedlo?


Najlepším spôsobom, ako si "vysedieť" svojho nového Brooksa je jazdiť čo najčastejšie. Rovnako ako nový pár kvalitných kožených topánok, aj kožené sedlo môže byť na začiatku trochu nepohodlné. Ale rovnako ako kvalitné kožené topánky, keď už sedlo raz povolí, so správnou dávkou správnej údržby, bude slúžiť svojmu majiteľovi desiatky rokov.

Nemôžem nikde vo mojom okolí kúpiť Brooks Proofide na mazanie svojho sedla. Môžem použiť iný vosk či olej?


Brooks Proofide (súčasťou Brooks Maintaince Kitu) je vyskúšaný produkt, ktorému veríme. Presne vieme, čo je v ňom obsiahnuté, a čo robí s našimi sedlami. Preto je to v podstate to jediné, čo môžeme odporučiť pre naše sedlá. Použitie čohokoľvek iného je len na vlastnú zodpovednosť a vo výsledku môže znamenať neuznanie záruky pri akejkoľvek závade. Máme napríklad skúsenosti s tým, že niektoré oleje určené k ochrane kožených topánok, príliš zmäkčujú kožená vlákna vnútri sedla, a následne poškodzujú celé sedlo, ktoré nemá dostatok sily na to, aby unieslo váhu jazdca. Rovnako tak mnohé z nich narúšajú povrch sedla a menia jeho farbu.

Ako zistím, že je moje sedlo správne napnuté?


Vaše sedlo bolo správne napnuté pri jeho výrobe priamo v továrni Brooks vo Veľkej Británii. Toto napnutie by malo byť dostatočné počas nasledujúceho pol roka. Brooks následne odporúča kontrolu vášho sedla každých šesť mesiacov. Tu je niekoľko rád, ktoré by vám mohli pomôcť v zistení, či je potrebné sedlo viac napnúť, alebo nie, a ako to správne urobiť.Cieľom je zabezpečiť, aby horná línia sedla bola pri pohľade zo strany v zásade rovná rovnako, ako keď bolo sedlo úplne nové. Ak potrebujete napnutie zvýšiť, treba otočiť napínaciou maticou v správnom smere. Ak sa pozeráte spredu sedla treba otočiť matkou po smere otáčania hodinových ručičiek. To zaistí dopnutie sedla a vyrovná akúkoľvek priehlbinu.

Väčšinou stačí ¼ až jedna celá otočka na to, aby ste opäť dosiahli správneho napnutia. Musíte pri tom mať však na pamäti, že sedlo môžete tiež prepnúť. Zvlášť u športovejších sediel s napínaním pomocou imbusového kľúča. Treba si predstaviť, že sedlo je ako šľacha profesionálneho športovca. Prílišné napnutie počas jedného nastavenia môže nielen znemožniť prácu sedla, ale aj potrhať vnútorné vlákna kože, z ktorej je sedlo vyrobené.

Posledná rada je jednouduchá, ale veľmi dôležitá: Nikdy nenapínajte sedlo, ak je mokré!!!!!

Ako často by som mal aplikovať Brooks Proofide?


Hlavnou funkciou brooksího vosku je udržiavať sedlo ohybné a zabrániť jeho vysychaniu v priebehu času. Z tohto pohľadu nie je úplne nutné napúšťať úplne nové sedlo. Naopak, Brooks odporúča, aby sa na sedlo Brooks Proofide aplikoval zhruba každého pol roka. Proofide by sa mal opatrne nanášať na hornú stranu sedla tak, aby pokryl celú jeho hornú plochu. Sedlo by sa potom malo nechať niekoľko hodín "odstáť" tak, aby mal vosk dostatok času presiaknuť hlboko do jednotlivých vlákien kože, pred tým, než ho vyleštíte mäkkou handričkou.

Niektorí majitelia sediel Brooks používajú Proofide ešte ku dvom ďalším účelom:

Ak sedlo stále vykazuje istú mieru diskomfortu aj po nejakom času používania, je možné použiť vosk na to, aby sedlo zmäklo a lepšie sa "vysedelo".
Ak pravidelne jazdí vo vlhkom prostredí (zvlášť, ak koleso nemá blatníky), aplikujú Proofide na spodnú stranu sedla a nechávajú ho tam. Teda nestierajú prebytky. Vosk potom koži poskytuje aspoň nejakú ochranu proti vlhku.

Môžem jazdiť na sedle Brooks v akomkoľvek oblečení?


Odporúčame používať skôr tmavšie nohavice. Na svetlých by sa mohlo objaviť zafarbenie od sedla.

Čo robiť v prípade, že mi sedlo navlhne, alebo priamo zmokne?


V prípade, že je sedlo mokré, nechajte ho prirodzene uschnúť. Nenapínajte, ani neaplikujte vosk! Niektoré sedlá sú už štandardne dodávaná s textilnou "pláštenkou", ktorú je možné dokúpiť aj pri ostatných sedla.

Prečo mi praskli lyžiny sedla / napínacia skrutka / zadný plech na mojom sedle Brooks?


Úplne najčastejším dôvodom prečo praskne jedna z uvedených kovových častí sedla, je nedostatočné napnutie kože. Brooks odporúča pravidelnú kontrolu napnutia kože a nastavenie jednotlivých častí každého pol roka.

Cyklovozíky BURLEY

Nie všetky vozíky sú vyrábané rovnako. Všetky Cyklovozíky Burley zodpovedajú, alebo prekonávajú štandardy americkej skúšobne ASTM a nemeckej TÜV, ktoré sú určené práve pre detské vozíky. K tomu navyše Burley vyvinulo svoje vlastné štandardy, ktoré sú bez debát tými najprísnejšími, ktoré môžete na svete nájsť. V Burley, rovnako ako tu u nás v Azuba, si myslí, že vaše deti za to naozaj stojí. 


bezpečnosť detských Cyklovozíky Burley

Vozíky Burley spĺňajú, alebo prevyšujú normy ASTM, ktoré sú predpísané pre pevnosť rámu, odolnosť proti nárazu, štrukturálnu integritu v prípade prevrátenia vozíka, dokonalosť spojenie s okolo, a celkovú odolnosť vozíka, ako celku.

Dizajnéri v Burley vždy pridajú do konštrukcie nového produktu niečo naviac tak, aby bolo cestovanie s deťmi na bicykli príjemnejšie a bezpečnejšie. 

Medzi tieto extra veci môžeme počítať napríklad plne nastaviteľné madlo , ktoré pre jazdu za okolo preklopíte do prednej polohy, kde funguje ako dodatočné bezpečnostné výstuha . Rovnako tak napríklad nastaviteľné odpruženie je krásne jednoduchým a hlavne funkčným prvkom na cyklovozících Burley. Čo nenájdete u žiadnej konkurencie je potom vybraná sieťka ako priestor pre helmu za hlavou dieťaťa tak, aby dieťatko sedelo pohodlne is prilbou a nepredkláňalo sa mu hlavička. 

bezpečnosť vozíkov Burley je na vysokej úrovni

Už v počiatkoch vývoja nového modelu detského vozíka za bicykel testuje Burley prvé prototypy vo svojom laboratóriu tak, aby už od začiatku bolo jasné, že pracujú na odolnom a funkčným produktu. Rovnako tak aj počas samotnej výroby sú vybrané kusy podrobované niekoľkých tastům, aby sa zabezpečilo, že pracovníci, rovnako ako externí dodávatelia, odvádza svoju prácu v potrebnej kvalite. Medzi niektoré testy ktoré sa vykonáva patria:

Test na bubne (drum test), ktorý simuluje prejdení vozíku cez 10.000 výmoľov, a ktorý má potvrdiť, že os kolies, rovnako ako samotný rám vozíka sú dostatočne pevné. 

Pádový test vystavuje zaťažený vozík veľkému zaťaženiu pádom z výšky 1,2 metra na jeho prednú časť. 

drviace testsimuluje najhorší možný scenár, pri ktorom je vozík podrobený veľkému tlaku v najvyššom bode celého rámu. Tak je otestovaná ona už spomenutá štrukturálne integrita prívesu. 

Rozbehni sa a zastav (push-pull test), je voľný preklad názvu testu, ktorý namáha upevnenie vozíka k bicyklu a spojenie oja s vozíkom rámu. V Burley sa vozíky testujú na 100.000 cyklov, čo je 5x viac, než je vyžadované.

Prevracací test ( na obrázku) potvrdzuje, že ťažisko vozíka je dostatočne nízko tak, aby nedošlo k prevráteniu vozíka pri ostrom zatáčaní, alebo pri nabehnutí na prekážku len jedným kolesom. Celý test je založený na dlhodobom empirickom testovaní a skúsenostiach majiteľov. 

bezpečnosť na prvom mieste - to je Burley

Pre Burley je bezpečnosť na prvom mieste a pri vývoji každého vozíka sa na ňu dbá už od prvopočiatku. A to bez ohľadu na to, či je bezpečie pekné alebo nie. Už len výrazné farby sú základným prvkom pasívnej bezpečnosti a treba nastaviteľné madlo, ktoré sa preklopí dopredu pri jazde za okolo a stane sa z neho ďalšie bezpečnostné výstuha, je jedným z mnohých detailov, ktoré výrazne zvyšujú bezpečnosť vozíkov Burley. 

americká skúšobňa bezpečnosti - ASTMBurley ide však ešte oveľa ďalej a nastavilo si vlatne limity testovanie a vybavilo vlastné testovacie laboratórium. ASTM je americkej skúšobňa, podobne ako nemecká TÜV a parametre, ktoré vyžaduje Burley od svojich vozíkov, přeračují niekoľkonásobne požiadavky nielen ASTM, ale aj TÜV.

 

 

 


 

 

                                                                                                                 

V roku 2008 oslávilo Burley už 30 rokov vývoja a výroby kvalitných a bezpečných detských vozíkov . Burley je tak pravdepodobne najstarší existujúci firmou na svete , ktorá sa zaoberá detskými vozíky a svojich najväčších rivalov tak predbieha minimálne dvakrát. K tomuto výročiu vzniklo aj logo Burley, ktoré sa objavuje na bokoch vyššie rady vozíkov Burley vyrobených v roku 2008. Na spodnom okraji loga je napísané: "Often imitated, never duplicated", čo preložené do slovenčiny znamená: "často napodobňovaný, nikdy duplikovaný"

. Toto heslo presne vystihuje situáciu, ktorá na trhu s detskými vozíky je. Vozíky Burley sú považované za najbezpečnejšie as najdlhšou životnosťou na svete a ostatné značky sa len snaží dohnať mnohoročnou straty vo vývoji a skúsenostiach, ktorú Burley má.                                                                          Pred 30-timi rokmi Burley bolo založené pred tridsiatimi rokmi v roku 1978 Alem Scholzom. Firma dostala názov Burley Bike Bags a meno bolo zvolené podľa mena Alovi manželky Burley Bev, ktorá bola významnou cyklistickú dielom.

Al a Bev predávali svoje cyklistické tašky na sobotňajšom trhu v Eugenovi v Oregone, čo bolo 45 km ďaleko od ich domova v Cottage Grove. Každý týždeň túto cestu absolvovali tam aj späť na bicykli. Vtedy Al prišiel s nápadom vyrobiť vozík za bicykel pre dopravu tašiek na sobotňajšej trh. Prvý vozík bol vyrobený zo starých zahnutých trubiek a prvá jazda skončila vo svojej polovici, pretože vozík sa rozpadol na kusy. Po mnohých a mnohých vylepšeniach sa podarilo Alovi vyrobiť dostatočne pevný vozík na to, aby v ňom mohol prevážať svoju dcérku, a aby bolo vo vnútri dostatok miesta aj pre batožinu. A tieto vlastnosti vlastne zostali vozíkom Burley dodnes. Vnútri vozíkov a to aj jednomiestnych je suverénne najviac miesta pre deti a batožinový priestor je priamo gigantický a hlavne jednoducho dostupný.

Po krátkej dobe potom Bev s Alom zistili, že ľudia na sobotňajšom trhu sa zaujímajú viac o vozík, než o brašne a tak firma zmenila svoj výrobný program. V deväťdesiatych rokoch potom Burley vyrábalo nielen detské vozíky, ale aj lehokolo, tandemy a klasická kolesá. V roku 2007 však ukončilo výrobu všetkých kolies a zameralo sa iba a len na vozíky za bicykle.

Bezpečnosť na prvom mieste

Vozíky Burley spĺňajú, alebo prevyšujú normy ASTM, ktoré sú predpísané pre pevnosť rámu, odolnosť proti nárazu, štrukturálnu integritu v prípade prevrátenia vozíka, dokonalosť spojenia a celkovú odolnosť vozíka, ako celku.

Dizajnéri v Burley vždy pridajú do konštrukcie nového produktu niečo naviac tak, aby bolo cestovanie s deťmi na bicykli príjemnejšie a bezpečnejšie.

Medzi tieto extra veci môžeme počítať napríklad plne nastaviteľné madlo, ktoré pri jazde na bicykli  preklopíte do prednej polohy, kde funguje ako dodatočná bezpečnostná výstuha. Rovnako tak napríklad nastaviteľné odpruženie je krásne jednoduchým a hlavne funkčným prvkom na cyklovozíkochch Burley. Čo nenájdete u žiadnej konkurencie je potom vybraná sieťka ako priestor pre helmu za hlavou dieťaťa tak, aby dieťatko sedelo pohodlne aj s prilbou a nepredkláňala sa mu hlavička, bezpečnosť vozíkov Burley je na vysokej úrovni.

Už v počiatkoch vývoja nového modelu detského vozíka za bicykel testuje Burley prvé prototypy vo svojom laboratóriu tak, aby už od začiatku bolo jasné, že pracujú na odolnom a funkčnom produkte. Rovnako tak aj počas samotnej výroby sú vybrané kusy podrobované niekoľkým testom, aby sa zabezpečilo, že pracovníci, rovnako ako externí dodávatelia, odvádzajú svoju prácu v potrebnej kvalite. Medzi niektoré testy ktoré sa vykonávajú patria:

Test na bubne (drum test), ktorý simuluje prejdenie vozíku cez 10.000 výmoľov, a ktorý má potvrdiť, že os kolies, rovnako ako samotný rám vozíka sú dostatočne pevné.

 

Pádový test vystavuje zaťažený vozík veľkému zaťaženiu pádom z výšky 1,2 metra na jeho prednú časť.

 

Drviaci test simuluje najhorší možný scenár, pri ktorom je vozík podrobený veľkému tlaku v najvyššom bode celého rámu. Tak je otestovaná ona už spomenutá štrukturálna integrita prívesu.

 

Rozbehni sa a zastav (push-pull test), je voľný preklad názvu testu, ktorý namáha pripevnenie vozíka k bicyklu a spojenie oja s vozíkom rámu. V Burley sa vozíky testujú na 100.000 cyklov, čo je 5x viac, než je vyžadované.

 

Prevracací test potvrdzuje, že ťažisko vozíka je dostatočne nízko tak, aby nedošlo k prevráteniu vozíka pri ostrom zatáčaní, alebo pri nabehnutí na prekážku len jedným kolesom. Celý test je založený na dlhodobom empirickom testovaní a skúsenostiach majiteľov.

Bezpečnosť na prvom mieste - to je Burley

Ako malé deti je možné voziť v detských prívesoch?
Deti je možné prevážať už takmer od narodenia. Všetci výrobcovia odporúčajú do desiatich mesiacov veku použiť nejaký druh detskej sedačky. Do vozíkov Burley je možnosť použitia autosedačky, čím ušetríte nemalé prostriedky.

 

 

Často kladené otázky:

Akú polohu zaujímajú deti vo vozíku?

Sú dve možnosti. Dieťa vo vozíku buď sedí, alebo polo leží. Medzi predajcami a výrobcami sú časté spory o to, ktorá pozícia je lepšia. U niektorých konkurenčných vozíkov deti polo ležia polo sedia, u vozíkov firmy Burley, ktorá je špičkou vo svojom odbore deti sedia.

 

Aký dlhý výlet je možné s vozíkom podniknúť?

Dĺžka vychádzky je takmer neobmedzená. 

 

Aké sú teda výhody oproti detskej sedačke?

Výhody sú úplne zrejmé. Môže sa hrať s autíčkami, alebo bábikami a alebo si pohodlne zdriemnuť na pripravenom vankúši. Mamičky iste ocenia, že nemusia deti dvíhať do sedačky a zložito balansovať s vratkým bicyklom. Staršie dieťa si bezproblému nasadne samo. Navyše, ak cyklista spadne, dieťa nepadá s ním, ale sedí vo vozíku, ktorý sa ani nepreklopí. Má okolo seba priestorovú konštrukciu, ktorá ho krásne ochráni.

 

Do koľkých rokov dieťaťa je možné vozík používať?

Väčšinou je možné dieťa voziť vo vozíku až do 4,5 roka. Potom už spravidla samo zatúži po pohybe a vlastnom bicykli, takže príde čas na malý bicykel a prípadne Trail Gator.

 

Treba detskú helmu?

Aj napriek tomu, že dieťa je vo vozíku pripútané päťbodovými pásmi a má okolo seba priestorovú konštrukciu. Odporúčame, aby dieťa vozilo vo všetkých vozíkoch bezpečnostnú detskú helmu. Naša konkurencia síce na svojom webe píše, že helma nie je potrebné, ale je to len dosť nekalý prostriedok konkurenčného boja. Vvýrobcovia vozíkov, ktoré predávame, totiž použitie helmy dôrazne odporúča.

 

Ako je vozík pripojený k bicyklu?

V podstate existujú dva systémy pripojenia. Prvý typ má uchytenia pod rýchloupinák zadného kolesa, druhý funguje podobne, ako stojan a je upnutý priamo k zadnej vidlici.

 

Sú detské prívesy skladné?

Všetky vozíky v našej ponuke sú veľmi rýchlo zložiteľné. stačí pomocou rýchloupinákov odmontovať kolesá zvyšok konštrukcie zložiť tak, že z celého prívesu vznikne len obyčajné samotná placka a dve kolesá. Takto zložený detský príves sa vlezie do akéhokoľvek kufra auta, alebo do skrine u Vás doma.

NzRhND